Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6094601609   1a Jornada Internacional Implica't + - 5a Jornada d'Escoles Solidàries
2021-2022   Jornada / Jornades. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   26/3/2022 - 26/3/2022 (6 hores) de 9:00h a 14:00h
   AJ Regidoria d'Educació e Infància
   c. Bisbe Torres 2 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
   Sala Jaume Magre
  
Accessos   Plànol
Inscripció   07/01/2022 - 18/01/2022
  
Descripció i   Metodologia:   Projecte interdisciplinari per treballar els Principis de la Carta de la Terra i els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 a les aules. S'adreça a l’alumnat de totes les etapes educatives. Conté un ampli ventall de propostes didàctiques elaborades amb diferents metodologies de treball. Es pot desenvolupar al llarg de tot un curs escolar o en un moment concret del període lectiu.
  
Objectius   1. Incorporar al currículum educatiu els Principis de La Carta i els ODS de l’Agenda 2030
adaptats als diferents cicles educatius (des de l’Escola Bressol fins al Batxillerat).
2. Participar de manera contínua i activa en la defensa d’un codi de convivència basat en
una cultura de Pau i Sostenibilitat, en l’entesa entre les persones i la relació amb la
natura, tal com van assenyalar les directrius de la Cimera de la Terra, celebrada a Rio de
Janeiro el 1992.
3. Difondre i promoure els valors de sostenibilitat promoguts per La Carta de la Terra.
4. Fomentar actituds de llibertat, responsabilitat, valoració i creativitat de l’alumnat.
5. Promoure i desenvolupar valors ètics, solidaris i ecològics.
6. Transformar la consciència en acció per aconseguir tots plegats un món més just, sostenible i pacífic.
7. Elaborar I compartir recursos, projectes I pràctiques de referència inspirades en la Carta
de la Terra i en l’Agenda 2030.
  
Continguts   Ponències:

“La gran transició de la mà alçada a la mà estesa, de la força a la paraula”, a càrrec de Federico Mayor Zaragoza, President de la Fundación Cultura de Paz de Madrid.

“Tres dècades d’educació pel desenvolupament sostenible. Balanç i perspectives”, a càrrec de Miquel Àngel Essomba Gelabert, Professor del Departament de Pedagogia Aplicada a la Universitat Autònoma de Barcelona.

“ONCE, un treball cooperatiu que suma. Educació Inclusiva, drets i deures per tothom”, a càrrec de Manel Eiximeno Moreso, Director del Centre de Recursos Educatius (CRE) ONCE de Barcelona.

“Projectes Unesco a Tortosa”, a càrrec de Consol Sagrera Vilaplana, Presidenta de l’Associació amigues i amics de la UNESCO de Tortosa.

“Imaginació, entusiasme i llibres”, a càrrec de Jaume Centelles Pastor, Mestre i Autor de “El abrazo de la literatura”. Manté al dia el bloc La invitació a la lectura.

“Les STEAM, un dels camins per assolir els ODS”, a càrrec d’Esther Pintó, Cap d’Estudis de l’Institut Torre Vicens i Coordinadora de l’Equip STEAM de Lleida.

“OSMON, el voluntariat neix en tu”, a càrrec d’Adriana Garcia Gispert, Cap del Departament de Sensibilització de l’entitat OSMON.

“La Carta de la Tierra, una guía para una educación hacia la sostenibilidad”, a càrrec d’Alicia Jiménez-Elizondo, Directora de Programes de la Secretaria de la Carta de la Terra Internacional.

Experiències:

“Apertas de papel. Abrazos de papel. Una mirada inclusiva de educación ambiental”, a càrrec de Gonzalo José Castro Lodeiro, Mestre d’Educació Primària i Director del Colexio Cervantes de Lugo.

“La juventud en acción con la educación para el Desarrollo Sostenible”, a càrrec de Rocío Milagros Collantes González, Consultora en Canvi Climàtic, Drets Humans, ODS i Relacions Internacionals de Panamà.

“Carta de la Tierra, un reto para la educación”, a càrrec de Miguel Angel Guzmán Velásquez, Tècnic de Primària de la Direcció General de Gestió de Qualitat Educativa del Ministerio de Educación de Guatemala.

“La implementación de la Carta de la Tierra en los proyectos de la Finca Tierra Prometida”, a càrrec d’Eulin Patricia Chacón, Directora de l’Escuela de San Francisco de Peñas Blancas de San Ramón, Professora de la Universidad Nacional i Assessora Curricular en la Universidad Isaac Newton de Costa Rica.

“Prevención y reducción de riesgos de desastres desde los fundamentos éticos y valóricos de la Carta de la Tierra”, a càrrec de Claudia Beatriz Cárdenas, Professora de Francès i Màster en Ciències de l’Educació, Cofundadora de la Corporación Gestión de Riesgos y Desastres (Grid Chile) de Santiago de Xile.

“Taller de Holodiversidad”, a càrrec d’Aída Carrillo Ocampo, Professora investigadora de la preparatòria agrícola de la Universidad Autónoma Chapingo de Mèxic.
  
Observacions   Activitat organitzada pel grup de treball Implica't+ del PFZ del Segrià
  
Formador/a   Coordina: Ma del Mar Lluelles Perera
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a la Jornada.
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dissabte   26/03/2022   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent